Δεν μπορώ να το εξηγήσω με λόγια, απλώς χρησιμοποιώ το μυαλό μου. Σκέφτομαι: "Κέρσορα, πήγαινε πάνω δεξιά - και αυτός εκτελεί την εντολή μου". Έτσι περιέγραφε πριν από περίπου δυο χρόνια ο Matthew Nagle τη λειτουργία του BrainGate, του μικροτσίπ που είχε εμφυτευτεί στο κρανίο του και μπορούσε να διαβάζει τα σήματα των εγκεφαλικών του κυττάρων, μεταφράζοντας τις σκέψεις σε κινήσεις του βέλους πάνω στην οθόνη του
υπολογιστή. Ο 25χρονος Nagle, ανάπηρος από το λαιμό και κάτω, ήταν ένας από τους εθελοντές για τη δοκιμή του εμφυτεύματος´ μέσω των καλωδίων που έβγαιναν από το κρανίο του, μπορούσε πλέον να αλλάζει κανάλι στην τηλεόραση, να διαβάζει και να γράφει e-mail, ακόμη και να ανοιγοκλείνει ένα μηχανικό χέρι, απλώς με το να φαντάζεται ότι το πράττει.
Αν και η ιδέα ενός εξαρτήματος που θα διαβάζει και θα μεταφράζει τις σκέψεις μοιάζει βγαλμένη από μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, το BrainGate δεν είναι η μοναδική συσκευή διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή, όπως αυτές χαρακτηρίζονται. Για παράδειγμα, η εταιρεία gTec υποστηρίζει ότι το μηχάνημα της (το οποίο κέρδισε το βραβείο καινοτομίας της Ε.Ε. για το 2007) έχει τις ίδιες δυνατότητες, με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι τα ηλεκτρόδια που ανιχνεύουν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου βρίσκονται σε ένα σκάφανδρο που φοράει ο ασθενής σαν κράνος. Μάλιστα, οι εφαρμογές του δεν σταματούν στην ιατρική: μόλις πριν από μερικούς μήνες η εταιρεία Emotiv ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε ένα παρόμοιο κράνος για βιντεοπαιχνίδια το οποίο θα καταργήσει τα κλασικά joystick, ενώ η NovelQuest κυκλοφόρησε στην αγορά το Mindball, ένα παιχνίδι στο οποίο οι καλωδιωμένοι παίκτες ελέγχουν μια μικρή μπάλα με τη σκέψη τους και νικάει αυτός με τον πιο... χαλαρό εγκέφαλο.
Αν και η ιδέα ενός εξαρτήματος που θα διαβάζει και θα μεταφράζει τις σκέψεις μοιάζει βγαλμένη από μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, το BrainGate δεν είναι η μοναδική συσκευή διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή, όπως αυτές χαρακτηρίζονται. Για παράδειγμα, η εταιρεία gTec υποστηρίζει ότι το μηχάνημα της (το οποίο κέρδισε το βραβείο καινοτομίας της Ε.Ε. για το 2007) έχει τις ίδιες δυνατότητες, με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι τα ηλεκτρόδια που ανιχνεύουν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου βρίσκονται σε ένα σκάφανδρο που φοράει ο ασθενής σαν κράνος. Μάλιστα, οι εφαρμογές του δεν σταματούν στην ιατρική: μόλις πριν από μερικούς μήνες η εταιρεία Emotiv ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε ένα παρόμοιο κράνος για βιντεοπαιχνίδια το οποίο θα καταργήσει τα κλασικά joystick, ενώ η NovelQuest κυκλοφόρησε στην αγορά το Mindball, ένα παιχνίδι στο οποίο οι καλωδιωμένοι παίκτες ελέγχουν μια μικρή μπάλα με τη σκέψη τους και νικάει αυτός με τον πιο... χαλαρό εγκέφαλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου