3/27/2008

ΠΑΡΙΣ ΣΜΑΡΑΓΔΗΣ. Tης Μαρκέλλας Τριπολίτη

Από μικρός ο 35χρονος σήμερα Πάρις Σμαραγδής είχε μια μεγάλη αγάπη, τη μουσική. Και επειδή, ως γνωστόν, οι μεγάλες αγάπες καθορίζουν το πεπρωμένο μας, ο νεαρός Κρητικός αφέθηκε στον δρόμο που χάραξε για αυτόν η μουσική: από την Αθήνα και τα Χανιά βρέθηκε στη Βοστώνη και στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) για να πραγματοποιήσει τη διδακτορική διατριβή του, ενώ σήμερα εργάζεται στο Mitsubishi Electric Research Laboratory (MERL) και διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Το αντικείμενο της εργασίας του αφορά την ανάπτυξη μηχανικών συστημάτων ικανών να «ακούν» και σε ένα βαθμό να «κατανοούν» ήχους. Για παράδειγμα, μπορούν να εντοπίσουν έναν άνθρωπο που κινείται μεταξύ δωματίων ή να παρακολουθούν τον ήχο μηχανημάτων ώστε να εντοπίσουν τυχόν λειτουργικά προβλήματα.
Οι δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι τεράστιες, καθώς ακόμη δεν είναι πλήρως γνωστή η βιολογία της ανθρώπινης ακοής. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν από την άγνοια πολλών παραμέτρων στη φυσιολογία της ακοής, το ερευνητικό πεδίο της τεχνητής ακοής έχει σημειώσει τεράστιες προόδους τα τελευταία χρόνια και ο Πάρις Σμαραγδής είναι ένας από τους πρωτοπόρους του. Οι συσκευές που δημιουργεί στο MERL εμφανίζουν ήδη τον σπόρο της ευφυΐας ή, αν προτιμάτε, την ικανότητα αντίληψης των ήχων που προσλαμβάνουν.


Το 2006 επελέγη από το επιστημονικό περιοδικό «ΜΙΤ Technology Review» ως ένας από τους 35 κορυφαίους νέους ερευνητές στον κόσμο. Στη λίστα συμπεριλαμβάνονταν άλλοι τρεις νεαροί Έλληνες επιστήμονες, Ο Απόστολος Αργύρης, ο Μανώλης Κέλλης και ο Νίκος Παραγιός. Ο θεσμός του TR35 διαδέχτηκε το TR100 ο οποίος ξεκίνησε το 1999. Το Technology Review, το παλαιότερο περιοδικό τεχνολογίας στον κόσμο (εκδίδεται από το 1899), κάθε χρόνο αναδεικνύει μια ομάδα 35 νέων επιστημόνων κάτω των 35 ετών (TR35) οι οποίοι μπορούν να θεωρηθούν ως παράδειγμα καινοτομίας στους χώρους των επιχειρήσεων, της τεχνολογίας και των τεχνών, με ιδέες που προάγουν τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και την οικονομική ανάπτυξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: